Kaloryczność diety po operacji bariatrycznej
„Jak podają rekomendacje, niezbędnym minimum, do którego powinieneś/aś dążyć po operacji w zakresie wartości energetycznej diety to 1200-1500 kcal, na przestrzeni pierwszego półrocza po interwencji chirurga.
W swojej praktyce, pierwszym kamieniem milowym na drodze budowania zdrowych nawyków, jest u mnie dotarcie do pułapu 1200 kcal. Później, krok po kroku, zachęcam pacjentów, aby dodawali kolejne “stówki” – to następne kamyczki milowe. Gdy pacjent osiągnie mi 1500 kcal, jestem już bardzo zadowolona
Ale na tym nie koniec! I chcę, żebyś miał/a tego świadomość.”
Dziś dzielę się z Wami przykładowym dniem z jadłospisu opracowanym w tym roku we współpracy z zespołem wielodyscyplinarnym – z chirurgiem, psychologiem, dietetykami oraz pacjentką po CHLO.
Jadłospis zbudowałam na zasadzie planu, tzn., że na każdy z posiłków (śniadanie, II śniadanie itd.) zaproponowałam po 7 opcji do wyboru. Można mieszać, zamieniać, powtarzać, realizować we własnym tempie.
Finalnie, jadłospis dostarcza średnio 1500 kcal. W zależności od konfiguracji przepisów, może to być jednak 1400, a może być 1600 kcal.
To co mega ważne, to fakt, że jeśli byliście dotychczas na bardzo niskim poziomie kalorycznym, to do podanych tutaj wartości powinniście dążyć spokojnie, stopniowo, aby nie uzyskać czegoś podobnego do efektu „jojo” (odbicie masy ciała do góry). Jeśli tak się stanie – bez stresu. Możecie cofnąć się o krok, odjąć po np. kromce pieczywa itp., bądź uzbroić w cierpliwość – Wasze ciało w końcu zaskoczy i zaadaptuje się.
1500 kcal to naprawdę mega mało w porównaniu z Waszym zapotrzebowaniem. Więc pomyślcie, co to ciało czuje, gdy serwujecie mu 500 czy 800 kcal – co niestety jest dosyć częste, nawet wiele miesięcy po CHLO.
Jadłospis opracowałam na PROSTYCH produktach. Przeważają rzeczy tanie, łatwo dostępne, szybkie w ogarnięciu typu pieczywo, serki, owoce itp. Nie szukajcie tutaj wybitnych receptur. To miał być przykład umożliwiający naukę dobrego komponowania posiłków. Enjoy!
CAŁY JADŁOSPIS ZNAJDZIESZ TUTAJ – KLIK
#autopromocja [marka własna]